woensdag 15 augustus 2012

Rozen.

Nooit heb ik zo veel rozen bij elkaar gezien. Ons laatste uitstapje met vriendinnen ging naar het twee jarig Rozenfestival in Lottum. Lottum dat bijna in zijn geheel bezig is in zijn bestaan te voorzien met het kweken en verhandelen van rozen overal ter wereld. Dit jaar was het festival op 10-11-12 en 13 augustus. Zaterdag hadden wij gepland en dat bleek een goede gok. Het weer was aangenaam, niet te warm niet te koud en vooral droog. Met de bus richting Venlo dan overstappen naar Lottum voor de prijs van ( lach niet, of juist wel ) van retour 4 euro. Toen namen we het voetgangers pontje over de Maas. Kosten 20 cent maar in geval van dit speciale feest nop. Het begon al op het veer dat versierd was met mooie rozen arrangementen. We zijn verder het hele dorp door gelopen waarbij er geen meter was zonder een of andere creatie met rozen uiteraard. Alle straten waren huis na huis versierd. De kerk was schitterend met in het midden de vloer als een Perzisch tapijt geknoopt met rozen. Een grote witte tent geheel in duizend en een nacht stijl. Een voetbalveld zelfs sinterklaas was er al álles van rozen. In een grote hal stonden minstens 100 allemaal verschillende rozen in vazen . Ongelooflijk hoeveel er zijn. Best vermoeid na zo'n 7 uur lopen streken we uiteindelijk terug in Venlo neer op een heerlijk terras aan het water voor een lekker dineetje zodat we na het laatste stuk met de bus al kwebbelend redelijk uitgerust weer thuis waren met op het fototoestel 205 ( bloos ) foto's. Groetjes.

16 opmerkingen:

J@n. zei

Dit was dus maar een héél klein gedeelte van het aantal foto's en dat het er zoveel waren, daar is toch niks mis mee, het zit tegenwoordig toch niet meer op een rolletje. En dat jullie je vermakt hebben dat vind ik weer prachtig.
Gr. J@n.

J@n. zei

Je bent nog vergeten te vermelden dat op de foto's geklikt kan worden om ze te vergroten.

joke zei

@ och nee Jan en achteraf waren de foto's zelfs op een paar na allemaal goed.

rietepietz zei

Nou dat lijkt me een héél bijzonder uitje !Ik val natuurlijk voor de "love" foto ,wát leuk uitgebeeld !
Maar ik snap dat jullie na & uur niet meer écht "op roze"liepen" !
het fijne van digitaal fotograferen is dat je " maar raak kunt knippen" waardoor je altijd wel een páár heel mooie exemplaren kunt maken en wat niet goed is kan gewist worden zonder kosten ;-)

Billy zei

rozen zijn prachtige bloemen en vooral de geurende varianten zie (en ruik) ik erg graag!
Mooie foto's, Joke!

platoonline zei

Mooi verslag, prachtfoto's. Helaas waren we niet in de gelegenheid door ziekte in de familie. Dat is inmiddels weer opgelost. Hmmm... voor volgend jaar op de agenda zetten.

Ik had nog nooit van Lottum gehoord. Maar door die rozen krijgt het zijn bekendheid, zo te zien.

joke zei

@ Rietepietz, en dat in het katolieke zuiden :-))
@Billy,dank je Billy, ik had ze graag allemaal geplaatst maar dan was ik nu nog bezig.
@Plato, het festival is maar een keer in de twee jaar maar de moeite waard om Limburg eens aan te doen.

rietepietz zei

@Joke

Whahaha , volgens mij kan meneer pastoor dat toch alleen maar toejuichen ... ook in het zuiden worden de kindertjes voor zover ik weet zó gemaakt ;-)Maar leuk is tie wel hé!

Geronimo zei

Dus als ik het goed begrijp zat jij, wat dit uitstapje betreft op rozen.

joke zei

@Rietepietz, ze hebben het ook hard genoeg geroepen gaat en vermenigvuldigt u, en soms willen de mensen wel luisteren hé!
@Jeroen, geod gevonden Jeroen alleen leken er na zoveel uur enkele doornen tussen te zitten.

Marianne zei

Wat een gezellig uitje Joke en schitterend om te zien hoe ze dat hebben gemaakt..

De foto's zijn heel mooi en vooral als je ze in het groot ziet..

Dit is weer zo'n dag waar je met veel plezier aan terug kan denken..

Ik wens je een fijn begin van de nieuwe week..

Liefs Marianne

Inge zei

Wat een mooie foto's. Dat zal wel net zoiets zijn als hier de bloemencorso van de bollenstreek....
Het was een voordelig uitje :-)
Groetjes Inge

vlinder zei

Ooooooo wát een bloemenfestijn en wat ziet dat er schitterend uit zeg!
Het leven mag dan niet altijd Rozengeur en manenschijn zijn...dit uitje was het zéker weten van wel hé;)
Fijn weekeind met liefs van mij..;)

Mar zei

WAUW....zoveel rozen heb ik nog nooit bij elkaar gezien! Heel bijzonder Joke. En die foto van die 'twee in dat tentje'...leuk gedaan! Je keek daar vast je ogen uit.
Groetjes, Mar

Boerin zonder naam zei


205 foto's??
Dan komt er binnenkort zeker nog een logje over dit festijn?
Zou er graag nog meer van zien!

lEO zei

Prachtig zeg. Rozen zijn voor mij de meest aansprekende bloemen, maar dat komt ook omdat ik ze kan herkennen en benoemen. Wat leuk dat ook dit festival daar in de buurt wordt gehouden. Floriade invloed? Dacht altijd dat wij in de kop van Noord-Holland de grote rozenkwekers hadden zitten, of in Aalsmeer..zitten ze alsnog in mijn geliefde Limburg..